Sunday, October 9, 2011

Speaker MORRO 200

Assalamualaikum

Tersebut lah kisah.... suatu cerita, kisah sang gadis.... yang mahu laptop. Si ibu pula... mencari juga... laptop compaq 2nd hand dibeli jua....Si gadis riang tidak terkira... walau terpaksa berikat perut... allowance Mara diberi pula.. sebagai pertukaran kepada ibunya. 

en Baby teramat merindui beliau

Amacam sedap tak Fara bersyair? Hahaha. Ini adalah kisah benar yang terjadi kepada Fara, kisah en baby sayang ni bertuankan Fara. Baby ni manja sungguh dengan Fara, selalu je ikot mana Fara pergi. Kadang - kadang ke kelas pun die ikot. kalau Fara balik kampung pun sibok mahu ikot juga. Tapi nak buat macam mana kan, kalau da sayang, bawa juga la kan huhuhu

fara cinta baby

Fara jaga Baby ni bagai menatang bayi yang baru lahir, jangankan nyamuk kuman pown Fara tak bagi hampiri Baby tau. Sehingalah suatu hari ini sewaktu Fara sedang bermovie bersama Baby, dan juga kawan - kawan Fara, tak semena mena Baby yang selalunya riuh bersuara tiba - tiba diam seribu bahasa. Fara mula panic kenapa. Pantas Fara tidurkan dia, dan kejutkan semula. Dia tetap diam seribu bahasa.

Fara panic, sedih, tak tahu mahu buat apa. Dua tiga dokter Fara bawak Baby untuk diubati tetapi Baby masih diam seribu bahasa. why Baby why?? Apa salah Fara? kenapa Baby dah tidak mahu bersuara?? Fara akhirnya give up untuk membawa Baby berjumpa dokter.

Sejak hari itu, Fara sudah jarang membawa Baby jalan bersama. Baby, Fara tingalkan di rumah. Fara merajuk dengan beliau, sampai hati dia tidak mahu berborak dengan Fara lagi. Sedih sungguh Fara rasa, dua tiga hari juga Fara biar dia tidur sahaja

Yana, Dayah, Alia, Abby puas pujuk Fara agar menghentikan perang dingin antara kami. Bukan mereka tidak tahu betapa pedih hati Fara dengan apa yang terjadi. sehingga lah suatu hari sedang Fara berjalan jalan di sekitar koleg Fara ternampak akan IT Fair yang dijalankan di sekitar koleg. perlahan mata Fara tertumpu pada sesuatu.

en Morro 200

Wang RM 20 bertukar tangan, wajah kecerian tergambar dimuka Fara. Sambil berlari anak menuju ke SC06. Pintu bilik dibuka rakus Fara mengejut Baby bangun, dan mencocok beliau dengan en MORRO. dan dengan taksemena Baby kembali bersuara. Baby pun menceritakan segala kesedihan dia, kerana sudah beberape hari tak bersua. oh kami menangis bersama.

************************

Amacam ada macam nak terjun katil tak bila bace cerita diatas ni? hahaha Fara baca pun tergelak juga, sebenarnya Fara nak cerita, pagi tadi sewaktu fara sedang mengemas rumah menyapu dan menyapu. dan tak semena mena. fara tengok bawah meja en acer basah lencun. Sah sah la.. en miau buang air kecil disitu.

miau : kau ingat kau pakai costume itek aku tak kenal kau ke? bukak topeng!
quac : gile...

Jadi dengan pantas sahaja tangan fara membawa semua barang dibawah meje ke bilik air. bawah meja fara bersihkan, siap dettolkan lagi. Pasti semua nya bersih dan kemas, fara pergi ke bilik air dan mula membasuh barang barang yang terkena air hancing itu.

"argh!!!!!!!!!!!" Fara menjerit dalam hati, baru la fara perasan yang barang di bawah meje en acer itu en Morro. Dengan cepat Fara menjemur en Morro, dalam beberapa minit lepas(sebelum fara buat n3 ini) fara cocok en Morro pada en acer. Ternyata en Morro sudah mati kelemasan.
argh!!!!


Rasa nak tergelak pulak bila Fara tengok en Morro kat sebelah ni. Fara belajar electrik, tapi dengan sesedap rasa membasuh barang electrik dengan air. lepas itu siap boleh jemur dan berharap en Morro berfungsi seperti biasa. hahaha

Ok la kengkawan nak sambung tengok nona, papai korang.. hehehehe

notakukukakicagu : en acer ni, bukan en Baby tau.. en Baby tidor tak bangun bangun hahaha penat dah kejot.. aiseh.. hahahha




12 cmnt:

Unknown said...

sy punyala baca intro tu mcm syair jgk...syair tu indah. suka2

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

laa...boleh pulak kena air..hehe~ moga en morro boleh nyala pasnie =)

aque said...

paris : yep2... da lame x dengar org bersyair... :D

khumaera : da x ley hidop la.... die da lemas.. T_T

nabilah_2908 said...

hahaha...siap basuh lagi ... :P

takpe la...cari je la peganti En Morro :)

terpatrisinarabadi said...

sekali syair daaaaaa....

ILA HonEyBuNNy said...

boleh ka la baca syair sampai ke habis..ehheh

aque said...

nabilah > hahahha tu la... insyaAllah nanti g cari... buring la sunyi... hehhee

ikatankasihku > merdu kan.. hehehhe

ila > boleh.. adalah digalakan :D hehehhehe

Mr. Asada said...

cerita sedih ni.. hahahaha.. tapi tergelak pulak. tuannya best, rajin mencuci sampai speaker pun dicuci dengan air..

Emmet said...

wah, entry yang menarik, blog ni pun lawa, keep up the good work! :D

Ain Atika Zailani said...

hahahha nape x cuci pakai mesin basuh..hikhik apelaa awak ni...

CikTeddyCorner said...

hamboi,syhnya en baby die..kite pon syg darling kite..siap letak tepi bntak tido.ekeke

Anonymous said...

adui jem ler bila baca nih...hahahha

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates