Sunday, August 29, 2010

kenapew?

assalamualaikum semua...

Dihujung2 bulan ramadhan ni, kompem kite akan dengar mengenai kes kanak2 putos jari... badan melecur terkene perckan bunga api.. silap2 rumah pun ada yang terbakar?? betul x?? herm.. kenapa.. mengapa.. bagaimana ini boleh berlaku..?? why??

kenapew???? tell me....

setelah fara membuat sedikit penyelidikan dan membuka beberapa kitab2 serta mengintebiu beberapa orang yang dipercayai kesahihan berita beliau... fara dapat merumuskan.... punca terjadinya kes2 seperti diatas.... talain tabukan... kes main mercunla apa lagi... ish2... tabaek taelok ler korang...

sejujurnye kan korang.... fara pown suke main mercun nie.. hehehhe seronok tau.... "bom kebabom!!!"..... "fire2.. kuat agi beb...!!"..... wah.. saya sangat suke... tapi kawan2... minta perhatian k... kami(fara, adik beradik, n sepupu sedare...) kami ni.. main mercun dalam pamantauwan dan pemerhatian orang dewasa.... maksudnye mak ayah makcik pakcik sume join... hehehe...

this is meriam buloh... hahahaha.. tacite pown owg da tawu ler.... ape ke bengong fara malam2 nie... hahahaha..

ni mesti stock tokeh mercun... keh3.... 2 singet... hahhahah.. mcm dapat der... hahhaha...
mercun bola yng menjadi kegilaan.... hahahaha... tatawu main jgn main... bahaye.... kasi kat kakak ye... hehhehehhe..

mercun padi.. erk betol ke?? mcm mercun cine je.. hahhaha mane2 jew.. janji mercun.... suke main nie.. gantong kat pokok rambutan.. bakar... lari jauh2... tutop telinge... hahhahhaha....

so.. kiteorang bermain mercun dengan sihat... sbb insyaAllah... selamat.... dan selain itu dapat lebih mengeratkan silaturrahim antara keluarga..... betul x??? dah la nak jumpe pun susah kan.. masing2 sibuk n ada life sendiri kan.. so.. masa raya ni la nak jumpe.. kumpul2.. merapatkan ukhwah.. kan2....
bermain mercun bersama2.. jgn gadoh2 tau. nnt x raye plak... hehhehe

so fara nak menyampaikan pesanan iklas kepada squad ibu bapa semua... tirulah gaya sihat keluarga kami..... pantau lah anak2 anda bermain mercun.... selain dari nilai2 murni yang telah fara jadikan contoh seperti diatas.. keh3... tak ke squad ibu bapa kite ni. boleh join main mercun.. tangkap mood mude3... baru lag boleh awet mude...hehehe gurau3....

ini ialah wakil ibu bape ye

ok semua.... penat da membebel... nak study.. sok ader test mdm seah.. doakan kami satu kelas.. hehhehe.... papai..... assalamualaikum..

p/s: entry ni ditaip atas desakkan perasaan yang jeles... dak2 ni pakat main mercun kat koleg x ajak.. cis... hahhahahha

p/s/s: pic ni sume made in pakcik google... said thanks to beliau... timekasih pakcik google

p/s/s/s: mintak maaf kpd sesiapa yg x selese dengan entry ni.... sbb jelas fara menyokong aktiviti membakar duwet nie... erk.. hello... merokok tu.. membakar duwet juge ok(khas untok owg yg merokok) yg x merokok.... hehhehe.. sume owg ada pendapat masing2... hehehehe so maaf lg sekali

16 cmnt:

Syukie said...

test je...lagi cuak pabila exam :(
nk main mercun ...
tp rase malas je...

aque said...

hahahaha.... chaiyok tok naem......

jom ler main mercun... ko beli.. aku tlg abeshkan.. hahhahhah....

oranglidi said...

mercun ketupat best main. mercun tebuan paling ngeri. siap buleh kejar orang.

aque said...

hehehhe besh3.... teringat mase main mercun gasing... tebako kain.. hahhaha.. tu r.. mak suh ngaji... cabot g maen mencun... hahahhaha..

nabilah_2908 said...

jgn main mercun...nnti kena tangkap mcm mana..? huhuhu... ;)


jom ke APA KATA HATI pulak,
WAKTU TIDUR

aque said...

hehehhe tu yg maen kat kampung.... hehehhe......
nyware thanks nasihat... :)

Sharinginfoz said...

macam jadi benda wajib pulak ada kes mercun ni kan

aque said...

tawu tapew.... mercun besh :D

fndrocka said...

pada aku lah...kes hilang jari ni berlaku memg disebabkan ibu bapa tak perhati..kalau perati insyaAllah tak jadi.apa salaahnya ckp kat anak2 kalau nak mercun tggu ada nak atau ayah dulu
..haaa barulah eratkn sillaturahim.ini tak...anak2 main mercun..mak ayah.gi soping.ubuk

aque said...

fndroka saya setuju dengan anda... sangat2.. hehehheh

Nora a.k.a Aira said...

macam2 orang main mercun skrg kan

Sharinginfoz said...

main bunga api ok le, mercun berbahaya kan lebih2 lagi yang buat sendiri

Confirmed Buat Duit @Nuffnang

aque said...

nora > hehhehhe... tawu tapew... maen mercun seronok :D

sharinginfo > ala.. bunge api x munyi3... nak munyi3... hehhehhe mane pandai wat sendiri.. tengok owg buat jew.. keh3...

CERITA LEBAT said...

mercun ayam mana?mercun itik?mercun lada?=(..jhahaha

tyra tirana said...

sebab ape makcek pakcek n fmly kiter join . sebab dorg sbnrnyer nak gak maen mercun . ngehehe . tp buad2 jer panatu kite . kan kan kan ((=

aque said...

cerita lebat > huhuhuhu x de pic ler.. cari2 at tenet... ag pown tawun nie x maen mercun.. wargh.. busan sungguh... keh..

eyra > that's right dear... keh3... hehhehe bagi can mereka merase alam mude3.. keh3..

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates