Sunday, March 20, 2011

Smash kencang dari fara~

Assalamualaikum J

Cik tira manis

Hendak menjadikan cerita, hari jumaat lepas Mr Ery is Me telah menjemput cik Fara Ketupat ke blog ehem2 beliau… cik tira manis kita ni… untuk bersama sama menjayakan segment ‘kaum wanita tanya, kaum lelaki jawab’. Dan seharus Fara dengan berbesar mata fara pun menyetujuinya,

tajuk beliau yang begitu menarik tertarik kau memamg ‘debom’ itu membuat fara berebut2 berfikir mengenai soalan yang sesuai ditanya, yang selama ini dok berteka teki di minda dan akal fikiran Fara. Setelah dikumpol, fara berjaya mangelistkan lbh kurang 15 soalan. Hahaha gelojoh! Hahaha

Tapi bila bukak blog ehem2 pakcik, syarat telah ditetapkan hanya 2 soalan seorang. Mata meliar memerhati meneliti setiap cmnt yg tersenarai, semua soalan yang hampir serupa fara tolak dan fara tapis (dari list fara ) dan memilih 2 soalan yang betol betol buat fara tertanye tanya.


soalan

jawapan


Dan terkeluar la soalan dan jawapan balas dari pakcik Ery. Jawapan dia memang menarik, sehingga fara rasa seperti berada dikelas cikgu Murshida(cikgu biologi) yang menerangkan bab reproduksi hahaha… memang terbaik…

Sebenarnya fara ingin tekankan disini mengenai sikap lelaki yang terlalu mencari kesempurnaan terhadap insan yang bernama wanita. Sepatutnya kalau ada syarat. Nak kahwin, perempuan kena pandai masak . jadi untuk pihak lelaki, fara nak cadang syarat baru. Syaratnya lelaki nak kawen harus boleh dan confidentnya menjadi imam kepada kaum kami dan anak anak hahaha… baru adil dan saksamakan (^_^)

Bagi soalan kedua pula, fara kurang bersetuju dengan pihak pakcik. Sebabnya fara dah selalu terdengar lelaki mengumpat dan mengutuk menggunakan ayat yang sungguh kreative, kreative sehingga mencucuk ulu pancreas fara ni. Hahaha seperti,

“eh kau tengok la tu. Dah la g****k, ada hati nak pakai baju macam tu. Kau tengok tu.. e… dah la bla bla bla..”

“pergh muke lawa… ketiak… bangla lagi sedap la… bawu…”

“muke dah tak lawa, ada hati nak kat aku!”

Dan sebagainya, ni adalah antara ayat yang fara sudah tapis kemas kemas, walau kedengaran masih kasar. Hurm… persoalannya kalau wanita anda kaitakan berkata kata mengikut nafsu dan mase PMS , lelaki harus dikaitkan dengan apa ye? dtg bintang? huhuhu..

Fara nak kembangkan isu ini, tapi takot jadi karangan spm pulak hahaha cukop la sikit sikit dulu. Mana tahu ada masa Fara rajin rajin, fara nak ulas lagi panjang lebar. Hehehe…

notakukukakicagu : seriusnye tajuk keh3...

2 cmnt:

Bro Ery said...

Actually syarat masa post tu belum ada lagi. Lepas 45 minit post baru terfikir nak buat syarat. Nasib baik terbuat kalau tidak pasti keluar cecair putih dekat mulut dan dalam seluar nak menjawab sampai 15 soklan. Hahaha.

aque said...

hahhaha... rugi la fara lambat.. haish.. papew pown nice n3 hari tu... keep it up ;)

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates