Friday, April 8, 2011

dulu dan kini

assalamualaikum

satu ketika dahulu

kuntum : eh kowang jangan kawan dengan jenab! die amek kerusi aku, lepastu tadi aku dah tarik tudung dia, padan muke!!(penuh emosi)

jenab : . . . (duduk sowang sowang kene pulau )

*** bile teringat boleh senyum, jadi kenangan pulak.. "eh2.. ko jgn kawan die, ah x nak la main ngan ko! gembeng!" dan macam macam lagi... syok pulak kalo ingat ingat balik.

sedik sesaat seminit sekarang

rozy : eh kau x payah la kawan dengan die tu, mulot die memang jahat! mulot puake tade insurans, ada ke hari tu, die kutuk si hamzah sengau tu. siap gelak dekah dekah lagi kau, lepastu si sally bulu mata tu... die kutuk rambot reborn takjadi, bawu kencing kude la. yang si peahtu kau kenal kan.. ala.. bininye lan... pown die kutuk kate gigi gongak. kau.. dengar cakap aku ni kau takpayah kawan ke layan ke die tu... karang kau jadi bahan die gelak!(dengan kerakusan)

jenab : tak apa la, aku suka kawan semua...(duduk sowang sowang kene pulau )

***ni siapa yang sepatotnye x payah nak geng nie?? hahaha... last last kene pulau juge... hahaha

*******************************************************************************

perbincangan agak serius harini, lebih kepada luahan perasaan. fara nak mintak pendapat korang untuk isu ini.. boleh kan.... :)


16 cmnt:

nabilah_2908 said...

lebih baik jadi si jenab dari jadi si rozy..

tak rugi kalau tkde kawan...jika kawan2 semua type macam rozy...byngkan bila berkumpul..sure akan ada perkara yg akan di umpatkan...tntu akan ada org yg akan di burukkan..

lebih baik duk sorang2...buat hal sendiri.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
CUCI MATA DI ABPBH 2010

aque said...

betol2... tu la akak... huhuhu...

Anonymous said...

biar kawan beribu2.....nnt susah senang...sme2 kongsi...sme2 share...tp biar kawan ngan owg yg btl....ikhlas nk kawan ngan kite...^_^

Naddia said...

jenab leh kawan dgn bini lan..:)

Zik said...

kawan dengan semua... yang tak elok tuh kita tinggalkan..

Naddia said...

nanti..kalo rajen..buang la button read more n buat la komen nie jd popup window..

senang nti kawan nk komen :)

encHIx laNDax said...

haha..landax dulu takde men pulau2..tapi maen puak2..hahhaha

www.dunialandax.com

aque said...

anon > huhuhu thnaks atas nasihat anda.. hehhehe

naddia > hehe dieowg mmg dah lame kawan..
readmore button tu da sekali ngan templet.. pakage huhuhu...

zik > huhuhu thanks

encik landax > hahhaha.. mcm tu kew?? mcm lbh kurang jew... huhuhuhu

oranglidi said...

mulut orang memang takleh nak tutup. ak jarang jumpa makhluk mcm rozy tu. kalu aku jumpa, aku tampor je terus.

K2r~90 said...

selalu mulut jaat nie pompan y watak ketige ala cam RIKA SUMARTO ..

haha ok ko kasi abooogite je orng gini hehe

Rina Rossoneri said...

lol teringat zaman sekolah rendah..klakar je,ikott je org kata jgn kwn dgn org tu,kita pun jgn kawan..skrg dah besar dah pandai pikir.. kalau ada org cakap cam tuh,senyum je lah..kwn je dgn smua org..kalo dorg dok mengumpat, diam je jgn komen apa2..senyummm je lah..kalo dua2 pihak mengumpat sesama sendiri..dua2 pihak ler xyah berkawan..

Sharinginfoz said...

yang penting cari kawan yang baik sebab sedikit sebanyak boleh mempengaruhi kita

Prince Halilintar said...

mendiamkan diri adalah lbh baik dari menjadi batu api..kawan yg sejati mesti pnadai menilai yg mane kawan yg sepatutnya die kawan..

lizz said...

for me, duduk sengsorang lagi best. cume,gurl ni biasanya nak kena berteman jugak. tapi, bile dah berteman..mulut mengumpat. yg peliknyer mengumpat kawan sendiri. susah macam tu. kita kena pandai pilih kawan yg kite rase serasi dengan kita.

kalau kite type kepoh, carilah kwn kepoh. kalau kite jenis tak suka pot pet ke ape..better alone ;)

mie said...

jangan tinggal..
kesian dia..
eheheee

i am S!L4H.. said...

haha. budak ingusan katekan. agagagaa

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates