Friday, April 29, 2011

bila teringat... ha....

situasi pejabat - 1 pejabat sibuk berkemas kerana ada pelawat dari jepun yang nak datang melawat gudang. ubah barang sane, ubah barang sini.mop sane mope sini. sapu sana sapu sini lap sane lap sini. pohon meghijau juga mulai membanjiri gudang? mengapakah daku begitu bersastra hari ini?? LOL~~


"Fara tolong akak alihkan rak kaca ni ke sebelah sudut sana"
"owite"

maka 2 gadis somel pown beriya iya mengangkat rak berat itu ke sudut itu.

"fara ni banyak kesan tapak kaki. you tplong lap la..."
"owite"

menuju kebilik air selamba membuka pintu tanpa mengetuk dahulu. 'erk... ada orang dalam bilik air' cepat - cepat melangkah keluar.

chek! kak tun, ada. kak Ros, ada. Kak Elein, ada. Kak Ann, pon ada. alamak kat dalam tandas bukan pempuan... malu2... keputusan dibuat... menunggu diluar tandas, almaklum tandas unisex... huhuhu... 3 minit berlalu lalu hati berdetik ' berak batu apew mamat ni. wa nak amik mop nie'

seminit dua minit tiga minit " tok tok tok" ketukan perlahan " ada orang tak?" bunyi air semakin perlahan dan terus berhenti. 10 saat menanti orang itu keluar dari tandas... tak keluar juga... pintu tandas hujung itu ku ketuk perlahan. dan perlahan memulas tombol.

tiada sesiapa. mop diambil sesudah pakai simpan balik dan terus berlalu... seminit dua minit tiga minit. segalanya terimbas semula diminda. berdiri bulu romaku. tiba - tiba menjadi seram seram ayam.

menuju ke meja dan duduk senyap.

"kenape fara?"
" erm.. kak tun.. tadikan fara nak mop... pastu.. bla bla..."
"nape fara tegur... lain kali jgn tegur. dah la tengah tak sihat."
" hehehe... "

***************************************
assalamualaikum

urm kawan kawan sekadar berkongsi cerita tengah hari tadi dalam pukul 1 setengah... nak kate han** siang siang adew kew die... hahaha. nak kate tak bace doa masuk tandas.. aah tak bace... sbb niat nak amek mop jew... keh2...

so moral disini tak kira la nak masuk tandas tu... buang hajat kew, amek barang ke... rajin rajinkan lah diri bace doa masuk tandas dan ingat masuk kaki kiri yew... hehehehe...

ok sambung kerja. Orang Jepun tu pun da sampai... ingat mude2 baru nak kenyet kenyet huhuhu.. hahha semakin menjadi jadi daku dikale single ini... hahaha... papai semua.

notakukukakicagu : update cerite selame tak on9 ni mugkin akan diupdate 2 3 hari lagi... hadoi... banyak cerita sebenarnye nak kongsi... hehehe
______________________________

update story : kelihatan Tuan Haji menuju kearah belakang dan masuk kebilik solat.

" eh Fara kenapa bilik solat kunci?"
"ada Tuan Haji kat dalam "
" eh tadi akak nampak tuan haji pergi bilik air. Akak nak bukakkan tingkap dengan kipas."
" plug da on da.. tingkap pun da bukak... tadi kan gune"
"oh.. okok..."

'kelepek.. kelepek..' bunyi tapak kasut dari selipar jepun. pantas menoleh. kelihatan Tuan Haji melangkah perlahan menuju bilik solat yang terletak dibelakang ku.

Semakin seram menanti sama ada tombol itu boleh dipulas atau tidak. dan sememangnye boleh pulas. dan tiada sesiapa didalam. melompat deras ketempat kak tun ala ala gaya safee sali menangkis bola( sungguh tipu~) dan sekarang kami mule rase semakin demam.... hadoi~~~

urm~~ nak balik.....

7 cmnt:

wanieadamfarah said...

jangan pandang belakang~~~~hahahahahahhaha

Khuzrin Kamarudin said...

ah sudah.... ggrrr...

far8 said...

woooaahh... gempak habis,..hehehe..:P

Prince Halilintar said...

bende2 tu mmg ade kite je xnmpk..sbb tu elok kite bace doa kan pada setiap perkara yg kite nk lakukan..tapi kdg2 kite pon lupe nk bace..hehe..kene amal2 selalu ni..insyaallah boley =)

nabilah_2908 said...

misteri juga tu...huhuhu... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
HOMEMADE PIZZA

aque said...

along > angah tak pandang pown belakang.. jeling side mirror jew.. hahhaha

Khuzrin Kamarudin > erk... tahu tapew.. sampai sudah tak dpt jawapan.. huhuh

far8 > gempak kew?? mane lagi gempak?? cerite khurafat kew cite akak??? ha.. jgn kecikkan ati akak.. bedose... hahhahahha

Prince Halilintar > hehehe thanks.. insyaAllah :D

nabilah_2908 > akak.. jgn biar hidup anda diselubunggi misteri.. huhuhuhu...

i am S!L4H.. said...

adehh seram plak.

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates